PRODUKTY 226ERS SĄ NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI, BEZGLUTENOWE I WOLNE OD SUBSTANCJI UZNAWANYCH ZA DOPING.
Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » STRATEGIE ŻYWIENIA » Strategia żywienia na 1/2 Ironman - 226ers dostępne na bufetach europejskich Ironman

Strategia żywienia na 1/2 Ironman - 226ers dostępne na bufetach europejskich Ironman

Data dodania: 29-06-2023
Zastosuj prawidłowy fueling sportowy podczas swojego startu aby wykorzystać swój sportowy potencjał w pełni i  by był on krokiem naprzód i jeszcze bardziej satysfakcjonującą przygodą. Konkretna rozpiska produktów na dystans 1/2 Ironman.


alt

Niniejsze dane rozpisane są przez doświadczoną kolarz, Mistrzynię Polski, Rekordzistkę w jeździe godzinnej na torze, dr Mariannę Hall, która jednocześnie jest dietetykiem klinicznym doktorem nauk medycznych i nauk o zdrowiu, założycielką pracowni Nutrado (kliknij).



Wraz z dr Hall tworzymy treści edukacyjne, w zakresie:
co, jak, kiedy i dlaczego jeść i stosować,
by by poprawić swoją moc, wytrzymałość i regenerację,
które możecie oglądać na Instagramie oraz kanale na YT – 226ers Poland.


            Na wstępie chcielibyśmy zaprosić Cię do przeczytania przygotowanego dla Ciebie artykułu: Podstawowe zasady żywienia i nawadniania w sporcie (kliknij)
Pozwoli Ci to dowiedzieć się, na co warto zwrócić uwagę podczas swoich treningów i startów, aby wykorzystywać swój sportowy potencjał w 100% i zapewniać sobie jeszcze lepsze wrażenia i wspomnienia. 


            Następnie chcielibyśmy przejść do konkretnych Strategii żywienia, przygotowanych w kilku różnych opcjach, aby każdy mógł wybrać dla siebie tę opcję, która sprawdza mu się najlepiej. 
Podczas takich startów ważne bowiem jest, aby opierać się na sprawdzonych rozwiązaniach. Naszym zadaniem jest ułatwić Ci ten start i sprawić, by był on krokiem naprzód i jeszcze bardziej satysfakcjonującą przygodą. 

Dlatego chcielibyśmy zwrócić Twoją uwagę na dwa istotne elementy:

1: Zaproponowane strategie biorą pod uwagę prawidłowe zapotrzebowanie na węglowodany, płyny, ale także składniki dodatkowe takie jak m.in. sód. 


Jednocześnie produkty 226ers oparte są o zaawansowane formy węglowodanów, takie jak 
cyklodektryna i amylopektyna
Cyklodekstryna charakteryzuje się wysoką masą cząsteczkową co zmniejsza osmolalność roztworu, dzięki czemu produkt szybko opuszcza żołądek, pomimo wysokiej zawartości węglowodanów. 
Dotychczasowe badania z wykorzystaniem wysoko rozgałęzionej cyklicznej dekstryny (cyklodekstrozy) wykazały niższą postrzeganą ciężkość wysiłku w porównaniu do maltodekstryny (Shimomura i wsp., 2014) oraz szybsze tempo opróżniania żołądka w porównaniu do innych węglowodanów (Fushiki i wsp., 2005) [ fragment recenzji produktu High Energy Gel, autorstwa dr Mateusza Gawełczyka - kliknij tutaj aby przeczytać całość recenzji] 

Oznacza to, że zamiana wskazanych produktów 226ers na żywność innego producenta, może znacząco różnic się w skutkach dla przewodu pokarmowego i ogólnym samopoczuciu, szczególnie ze względu na wyjątkowo niską osmolalność produktów 226ers w porównaniu do równoległych produktów innych marek. 
Możesz również zapoznać się z obiektywną opinią na ten temat, w recenzji produktu SUB9 Race Day, który pojawia się w poniższych Strategiach żywienia tutaj (kliknij)



Tutaj płynnie przechodzimy do aspektu:

2: W ważne dla siebie dni nie testujemy nowych produktów. 

Zarówno ze względów czysto logistycznych, jak wprawa w otwieraniu poszczególnych opakowań, które pomiędzy markami różnią się od siebie, jak również ze względu na układ pokarmowy.


Ten,
po pierwsze, warto aby sprawdzić, jak zareaguje na nowy skład produktu (nawet jeśli jest najwyższej jakości), 
po drugie trzeba zawrócić uwagę, czy jesteśmy przyzwyczajeni do wspominanej skali podaży węglowodanów na godzinę. 

Jest to tzw, trening jelita. Tak jak na początku, czy po przerwie, nie trenujemy na wysokich wartościach mocy, tak tutaj warto jest zwrócić uwagę, do jakich ilości węglowodanów nasz żołądek był przyzwyczajony do tej pory, oraz stopniowo zwiększać tę pulę obserwując swoje samopoczucie i reakcje przewodu pokarmowego. 






Ważne jest również utrzymanie odpowiedniego poziomu nawodnienia podczas wyścigu.
W zależności od warunków atmosferycznych i intensywności wysiłku, regularne spożywanie płynów (hipotonicznych i izotonicznych) jest konieczne w celu uzupełnienia utraconych składników mineralnych oraz zapobieganiu odwodnieniu.



Produkt Hydra Zero (napój hipotoniczny) dzięki swojej niskiej osmolalności pomaga przewodowi pokarmowemu doskonale "poradzić sobie" z pulą węglowodanów potrzebną dla danej jednostki wysiłku fizycznego. 

Można spożywać go nie tylko podczas wysiłku fizycznego, ale również okołotreningowo lub jako dobry i smaczny sposób na nawadnianie się, w upalne dni, treningi na trenażerze i inne.
Można go pić rano przed startem / treningiem, aby zadbać o odpowiednia gospodarkę płynów, uzupełnić sole mineralne w organizmie, a co za tym idzie - uchronić się przed skurczami.

Napój Izotoniczny również dobrze sprawdzi się do nawadniania już na same jednostki trenignowe, a jednocześnie dostarczy już jakąś podaż CHO (węglowodanów).


Dodatkowo, należy pamiętać, że płynna forma węglowodanów (Sub9 RaceDay) ma na celu dostarczenie źródła energii (82g CHO) i nie jest produktem, który ma na za zadanie nawadniać organizm. 




            Intensywne okresy treningowe, poprzedzające najważniejsze starty, wymagają szczególnej dbałości o detale. 
Stąd sugerujemy pomocnicze środki, które mają zabezpieczyć nas przed pojawieniem się poczucia niechęci do trenowania czy przewlekłego zmęczenia, ale też zwyczajnie uzupełnić glikogen w mięśniach, zadbać o regenerujący sen.:



Szejk regeneracyjny "Recovery Drink" zawierający białko oraz węglowodany, będący idealnym uzupełnieniem podaży niezbędnych wartości odżywczych i substancji pomocniczych. Dostępna jest również bardzo smaczna opcja wegańska. 


W celu uniknięcia nocnych wybudzeń, możliwie związanych ze spadkiem poziomu cukru we krwi (co jest często występującym zjawiskiem przy intensywnym wysiłku fizycznym), proponujemy stosowanie podczas intensywnych okresów treningowych lub na zgrupowaniach, odżywki nocnej Night Recovery Cream od 226ers. 

Jeśli chcesz kupić ją online lub dowiedzieć się więcej o tym produkcie, kliknij tutaj 



Każdą ze Strategii żywienia można kupić jako gotowy pakiet produktów, klikając odpowiednie hiperłącze pod danym dystansem / zestawieniem lub w zakładce PAKIETY na www.226ers.pl 
226ers jest europejskim Partnerem Ironman i nasze produkty: Race Day Bar oraz Vegan Gummy Bar znajdziecie na bufetach Ironman Europe*
*z wyłączeniem organizacji franczyzowych). 




UWAGA! PONIŻSZE STRATEGIE OPIERAJĄ SIĘ NA CZASIE OSZACOWANYM DLA CZOŁÓWKI ŚWIATOWYCH ZAWODNIKÓW. STRETEGIĘ MOŻNA DOSTOSOWAĆ DLA SIEBIE NA PODSTAWIE SZACOWANEGO CZASU DLA SWOJEGO PRZEJAZDU / BIEGU.
W ZAKŁĄDCE PAKIETY ZNALEŹĆ MOŻNA DODATKOWE ZESTAWY NA KAŻDĄ DODATKOWĄ GODZINĘ WYSIŁKU.


Strategia nr 1, oparta żelach o klasycznej konsystencji oraz z kofeiną.


Pływanie :
Przed startem : Isotonic Gel (100 mg caffeine)

Rower
Szacowany czas: 2:30'
Rekomendowana ilość węglowodanów (CHO): 90 g/h
Łączna pula węglowodanów: 226g
Rekomendowana ilość płynów: 500-750ml/h

Nawadnianie:
Isotonic Drink 226ERS x 2 (łącznie 51g CHO w dwóch bidonach po 750ml ml wody)
Woda
Żywienie:
Sub9 Race Day (82g CHO w 500 ml wody)*
Isotonic Gel Mint x 1(22 g CHO)
BioEnergy Gel z kofeiną (160 mg) x 1 (30g CHO)
Gummy Bar BCAA x 1 (17 g CHO)
RaceDay Bar x 1 (24g CHO)

* Jeśli nie decydujemy się na Sub9 to ilość węglowodanów należy uzupełnić w innej formie: np. Isotonic gel x 1 + Bioenergy Gel x 2  lub
Isotonic gel x 2 + BioEnergy Gel x1 + Gummy Bar x 1

Bieganie
Szacowany czas: 1:50'
Rekomendowana ilość węglowodanów (CHO): 60 g/h
Łączna pula węglowodanów: 108g
Rekomendowana ilość płynów: 500-750ml/h

Nawadnianie:
Woda lub napój izotoniczny ze stacji bufetowych
Żywienie:
Isotonic Gel  x 2 (44 g CHO)
BioEnergy Gel z kofeiną (160 mg) x 1 (30g CHO)
BioEnergy Gel tubka x 2 (34g CHO)



Aby kupić gotowy pakiet produktów, kliknij tutaj



Strategia nr2, oparta o żele o klasycznej konsystencji, bez kofeiny


Pływanie:
Przed startem : Isotonic Gel

Rower:
Szacowany czas: 2:30'
Rekomendowana ilość węglowodanów (CHO): 90 g/h
Łączna pula węglowodanów: 226g
Rekomendowana ilość płynów: 500-750ml/h

Nawadnianie:
Isotonic Drink 226ERS x 2 (łącznie 51g CHO w dwóch bidonach po 750ml ml wody)
Woda
Żywienie:
Sub9 Race Day (82g CHO w 500 ml wody)*
Isotonic Gel Mint x 1(22 g CHO)
BioEnergy Gel x 1 (30g CHO)
Gummy Bar BCAA x 1 (17 g CHO)
RaceDay Bar x 1 (24g CHO)

* Jeśli nie decydujemy się na Sub9 to ilość węglowodanów należy uzupełnić w innej formie: np. Isotonic gel x 1 + Bioenergy Gel x 2 lub
 Isotonic gel x 2 + BioEnergy Gel x1 + Gummy Bar x 1

Bieganie
Szacowany czas: 1:50'
Rekomendowana ilość węglowodanów (CHO): 60 g/h
Łączna pula węglowodanów: 108g
Rekomendowana ilość płynów: 500-750ml/h

Nawadnianie:
Woda lub napój izotoniczny ze stacji bufetowych
Żywienie:
Isotonic Gel  x 2 (44 g CHO)
BioEnergy Gel x 1 (30g CHO)
BioEnergy Gel tubka x 2 (34g CHO)



Aby kupić gotowy pakiet produktów, kliknij tutaj
 
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii STRATEGIE ŻYWIENIA
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu